Doa Menghadapi Musibah Banjir Musim Tengkujuh

Ada ke doa menghadapi musibah banjir? Ya ada.

Setiap tahun di negeri sebelah timur tidak akan terlepas dari musibah banjir yang kebiasaannya terjadi pada setiap hujung tahun dan awal tahun. Berita-berita menyayat hati sering kita dengar bila rumah dan harta tiba-tiba musnah dalam banjir. Paling sedih bila ada ahli keluarga yang meninggal disebabkan banjir.

Jadi saya nak share sikit di sini doa apa yang patut kita baca dan amalkan ketika kita menghadapi musibah banjir.

doa menghadapi musibah banjir

Baca dan amalkan doa di atas ni.

Paling mujarab jika kita amalkan lepas selesai solat lima waktu.

Sedikit nasihat kepada mereka yang menghadapi musibah ini. Pastikan anda awasi anak-anak anda dari bermain air banjir sebab bukan saja ia membawa penyakit malah takut mengundang kejadian yang tidak diingini.

Lagipun musim banjir ni akan banyak binatang-binatang berbisa yang akan keluar lubang sebab lubang mereka dah dipenuhi air.

Jadi, sentiasa ambil langkah berjaga-jaga supaya dapat mengelak kejadian yang tidak diingini.

Semoga kita semua dilindungi oleh Allah S.W.T.

Boring ke tu? Jom kita sembang-sembang di Forum BlogFaiz. Banyak benda boleh borak. Ilmu pun dapat! Yang penting korang happy!

Penafian: Mungkin ada segelintir gambar, artikel ataupun video yang ada di blog ini adalah bukan hak kepunyaan sendiri. Namun, saya akan berikan kredit kepada yang berhak. Jika masih timbul masalah mengenai perkara ini, anda boleh menghubungi saya disini. Semua artikel yang diterbitkan di sini adalah berdasarkan pengalaman dan juga kemahiran saya sendiri.

Jangan lupa untuk Follow saya di YouTube, Facebook, Instagram dan Twitter. Saya juga akan follow anda.

Leave a Comment

Scroll to Top