Biodata Adibah Noor

Biodata Adibah Noor | Siapa yang tidak kenal dengan Adibah Noor atau nama penuhnya adalah Adibah Noor Binti Mohamed Omar? Bagi saya Adibah Noor atau saya ringkaskan di sini Kak Dib adalah antara artis yang serba boleh dan berbakat yang mungkin sukar dicari ganti. Sesiapa yang lahir pada tahun 80 atau 90 an, Kak Dib banyak meninggalkan nostalgia dengan iklan raya Petronas beliau dan juga iklan Crocodile Hunter.

Sebelum tu mari kita lihat dahulu biodata ringkas Kak Dib.

Kerjaya Dan kehidupan

Kak Dib telah dilahirkan pada tanggal 3 September 1970 di Kuala Lumpur, Malaysia. Untuk pengetahuan semua, sebelum beliau bergelar artis, beliau pernah menjadi guru Bahasa Inggeris selama dua tahun di sebuah sekolah di Petaling jaya setelah mendapat kelulusan dari Universiti Kebangsaan Malaysia.

Kemudian, beliau memasuki pertandingan nyanyian pertama beliau pada tahun 1994 dalam pertunjukkan bakat yang dikenali sebagai Suara 90-an Nescafe dan beliau telah mendapat tempat pertama dalam pertandingan tersebut.

Kematian

Pada 18 Jun 2022, kita telah dikejutkan dengan berita kematian beliau secara tiba-tiba kerana sebelum ini apa yang kita semua ketahui beliau tidak mempunyai penyakit.

biodata adibah noor

Beliau telah dilaporkan meninggal oleh Datin Emylia Rosnaida menerusi laman Facebook oada 7.45 petang, 18 Jun 2022 di Hospital Gleneagles, Kuala Lumpur, Malaysia.

Kematian beliau adalah berpunca daripada kanser ovari tahap 4.

Boring ke tu? Jom kita sembang-sembang di Forum BlogFaiz. Banyak benda boleh borak. Ilmu pun dapat! Yang penting korang happy!

Penafian: Mungkin ada segelintir gambar, artikel ataupun video yang ada di blog ini adalah bukan hak kepunyaan sendiri. Namun, saya akan berikan kredit kepada yang berhak. Jika masih timbul masalah mengenai perkara ini, anda boleh menghubungi saya disini. Semua artikel yang diterbitkan di sini adalah berdasarkan pengalaman dan juga kemahiran saya sendiri.

Jangan lupa untuk Follow saya di YouTube, Facebook, Instagram dan Twitter. Saya juga akan follow anda.

Leave a Comment

Scroll to Top