Cara Buat Auto Follow Instagram Untuk Tambah Follower

Macam mana nak buat auto follow Instagram untuk tambah follower di IG dengan mudah? Pertama sekali saya minta maaf sebab tutorial kali ni ada skrip yang perlu korang bayar dan skrip auto follow ni saya sendiri yang akan pasang pada komputer anda dari jarak jauh.

Dari jauh? Ya dari jauh. Anda akan tengok magik ni macam mana saya pasang pada komputer anda skrip ni jika anda dapatkannya.

Saya tak boleh berikan terus skrip auto follow ni pada korang sebab developer skrip ni tidak benarkan saya berbuat demikian.

Saya pasang pada komputer anda, dan anda boleh buat auto follow sendiri IG seberapa banyak yang anda mahukan dengan tutorial yang akan saya tunjukkan di bawah ni.

Jika korang nak naikkan follower secara manual, boleh lihat tutorial Cara Naikkan Follower Instagram.

Cara Buat Auto Follow Instagram

auto follow instagram

Di bawah ni saya hanya tunjukkan cara macam mana nak install dan benda ni berfungsi supaya korang tahu cara kerja skrip ni walaupun cara install ni tidak perlu korang tahu sebab yang akan pasang nanti adalah saya sendiri.

#1. Cara Install Skrip Pada Komputer

Langkah 1 First sekali kena login ke dalam akaun gmail (akaun Google) terlebih dahulu untuk memudahkan urusan korang nanti dan browser yang dipakai hendaklah Google Chrome sahaja.

Langkah 2 Kemudian klik pada tiga titik bertindih yang terletak di sebelah atas kanan pada browser korang More tools » Extensions

auto follow instagram

Langkah 2 Seterusnya, korang kena ON kan fungsi Developer mode ni supaya kita boleh tambah atau edit sesuatu untuk extension.

auto follow instagram

Langkah 3 Lepas kita dah ON kan fungsi Developer mode tadi, ia akan keluar seperti yang ditunjukkan di bawah.

auto follow instagram

Apa yang perlu korang buat adalah klik pada butang Load unpacked.

Langkah 4 Seterusnya ia akan keluar popup di mana kita hendaklah pilih folder iOX Auto Follow. Folder nilah yang korang perlu bayar kerana dalam folder ni ia terdapat skrip untuk buat Auto follow.

auto follow instagram

Langkah 5 Secara automatik, ia akan di install dalam Google Chrome korang dan extension tu korang boleh lihat seperti gambar di bawah.

auto follow instagram

Buat masa sekarang, skrip Auto Follow Instagram korang sudah pun berjaya di pasang pada Google Chrome.

Langkah 6 Seterusnya, korang klik pada icon puzzle seperti gambar di bawah kemudian klik pada icon PIN untuk iOX Auto Follow.

auto follow instagram

Sekarang korang boleh lihat skrip Auto Follow telah pun berjaya dipasang sepenuhnya pada Google Chrome korang.

auto follow instagram

#2. Cara Guna Skrip Auto Follow

Jadi, lepas dah install skrip Auto Follow ni di Google Chrome, macam mana kita nak gunakan benda ni untuk buat auto follow Instagram?

Bahagian ni pula adalah bahagian yang perlu korang buat sendiri lepas saya dah install skrip auto follow di Google Chrome anda.

Ikut tutorial di bawah.

Langkah 1 Login ke dalam akaun Instagram.

Langkah 2 Kemudian, pergi ke mana-mana profile target Instagram kita. Sebagai contoh kita pergi ke Instagram mStar.

Langkah 3 Jika belum follow, korang kena follow terlebih dahulu profile IG tersebut dan perlu TUTUP Suggested.

auto follow instagram

Langkah 4 Seterusnya kita klik pada icon iOX dan kita klik pula pada link Follower Instagram tersebut yang telah saya pasang pada Google Chrome korang.

auto follow instagram

Langkah 5 Kemudian dia akn muncul seperti gambar di bawah ni.

Apa yang perlu korang buat, klik pada Follower kemudian klik pada butang Follow.

auto follow instagram
Langkah 4

Gambar di bawah menunjukkan skrip tersebut sedang berjalan.

auto follow instagram

Untuk pengetahuan korang, kita tak boleh nak follow dengan banyak dalam satu masa. Jadi korang kena buat auto follow berpada-pada tapi secara berterusan.

Apa nak kisah kan sebab ni kan auto follow. Korang just setting dan tinggal. Itu saja.

Bila dah complete task pertama, teruskan pula dengan task kedua dan seterusnya sampai lebam.

Soalan Lazim

Boleh jelaskan secara ringkas apa itu Skrip Auto Follow Instagram ni?

Ok. Korang jangan keliru. Skrip auto follow ni bukan orang follow kita tapi kita follow orang secara auto dengan harapan orang yang kita follow tu akan follow semula kita. Katakan kita follow dalam 100,000 orang di IG secara auto. Mungkin dalam 10 ribu akan follow kita semula. Jadi di sini korang akan dapat follower secara tidak langsung. Dengan skrip ni juga, korang boleh unfollow semula secara auto.

Adakah skrip ini berbayar?

Ya. Skrip ini berbayar dan saya akan pasang pada Google Chrome anda dari jarak jauh.

Adakah skrip ini perlu bayar setiap bulan atau tahun?

Skrip ini korang hanya perlu sekali bayar sahaja. Tiada bayaran tahunan atau bulanan.

Boring ke tu? Jom kita sembang-sembang di Forum BlogFaiz. Banyak benda boleh borak. Ilmu pun dapat! Yang penting korang happy!

Penafian: Mungkin ada segelintir gambar, artikel ataupun video yang ada di blog ini adalah bukan hak kepunyaan sendiri. Namun, saya akan berikan kredit kepada yang berhak. Jika masih timbul masalah mengenai perkara ini, anda boleh menghubungi saya disini. Semua artikel yang diterbitkan di sini adalah berdasarkan pengalaman dan juga kemahiran saya sendiri.

Jangan lupa untuk Follow saya di YouTube, Facebook, Instagram dan Twitter. Saya juga akan follow anda.

Leave a Comment

Scroll to Top