Cara Tukar Limit Maybank2u Untuk Transfer

Macam mana cara tukar limit Maybank2u untuk tujuan transfer? Mesti korang pernah ada masalah ni kan? Bila nak transfer duit, tapi pihak Maybank reject pembayaran korang tu. Lepas tu mulalah rasa pelik kenapa bank nak reject. Semak baki duit dalam akaun bank masih banyak lagi.

Jadi, macam mana nak selesaikan masalah bank yang reject pembayaran kita ni?

Jika korang tak ada apa-apa masalah apa-apa dengan pihak bank, kemungkinan masalah korang adalah tidak setting dengan betul had limit pembayaran yang dibenarkan oleh pihak bank.

Untuk pengetahuan korang, hampir semua bank yang ada di Malaysia ni ada had limit pembayaran.

Tujuan mereka buat ni adalah untuk keselamatan kita juga.

Kot ada info kita bocor dan orang boleh ambil duit kita dari bank, sekurang-kurangnya ada limit mereka boleh ambil untuk pertama kali. Jika tak ada fungsi had limit pembayaran ni, kemungkinan orang jahat akan ambil semua duit yang ada dalam akaun bank kita tu dalam masa sehari sahaja.

Jadi, dalam tutorial ni saya akan tunjukkan cara macam mana nak naikkan atau turunkan had limit pembayaran dalam akaun Maybank2u.

Cara Tukar Limit Maybank2u

cara tukar limit maybank2u

Pertama sekali, korang perlu tahu untuk setting benda ni kita tak boleh buat melalui applikasi Maybank2u di smartfon kita tu. Kita mesti buat benda ni melalui laptop ataupun desktop sahaja. Jika korang nak buat di smartfon, pastikan korang buat melalui laman rasmi Maybank2u. Bukannya melalui applikasi.

Jom kita mulakan.

Langkah 1 Login ke dalam akaun Maybank2u korang.

Langkah 2 Kemudian pergi settings. Terletak paling atas sebelah kanan.

cara tukar limit maybank2u

Langkah 3 Kemudian pergi ke Pay & Transfer » Transfer Limit.

cara tukar limit maybank2u

Langkah 4 Jika korang lihat di sini ada pelbagai limit yang kita boleh setting. Jadi, korang boleh la setting had limit di sini mengikut keperluan korang.

Biasanya, bank sekat pembayaran kita sebab kita limit pada 3rd Party Transfer.

cara tukar limit maybank2u

Contoh gambar di atas ni, limit yang saya tetapkan adalah sehingga RM4000 sahaja. Jadi, jika saya transfer lebih dari RM4000, pihak bank akan sekat pembayaran saya.

Untuk naikkan atau turunkan had limit di sini, klik pada icon pensel atas tu kemudian ubah berapa jumlah yang korang nak tetapkan had limit tersebut.

Langkah 5 Lepas dah siap tetapkan had limit, korang scroll ke bawah sikit ada perkataan “Save Changes”. Klik pada Save Changes.

Nanti pihak bank akan minta nombor TAC yang akan dihantar melalui nombor telefon yang telah kita mendaftar sebelum ni dengan Maybank.

Masukkan nombor TAC yang dihantar kemudian setting had limit transfer korang sudah pun berjaya ditukar sepenuhnya.

Lepas ni tak ada masalah lagi had limit pembayaran.

Penutup

Jadi itu saja macam mana cara tukar limit Maybank2u. Nampak je benda ni remeh tapi kalau korang yang jenis buat transfer dalam jumlah yang banyak setiap hari, korang mesti kena tahu benda ni. Jika tak, masalah bank reject pembayaran akan timbul.

Soalan Lazim

Macam mana nak setting had limit pembayaran melalui applikasi Maybank2u?

Untuk pengetahuan korang, setting had limit pembayaran tak boleh dibuat melalui applikasi Maybank2u. Korang kena buat benda ni melalui laman web rasmi Maybank2u.

Berapakah jumlah maksimum had limit pembayaran yang dibenarkan Maybank2u?

Had limit transfer atau pembayaran yang dibenarkan adalah sebanyak RM100,000 sahaja. Jika jumlah lebih besar dari tu, korang perlu pergi ke kaunter untuk buat urusan.

Boring ke tu? Jom kita sembang-sembang di Forum BlogFaiz. Banyak benda boleh borak. Ilmu pun dapat! Yang penting korang happy!

Penafian: Mungkin ada segelintir gambar, artikel ataupun video yang ada di blog ini adalah bukan hak kepunyaan sendiri. Namun, saya akan berikan kredit kepada yang berhak. Jika masih timbul masalah mengenai perkara ini, anda boleh menghubungi saya disini. Semua artikel yang diterbitkan di sini adalah berdasarkan pengalaman dan juga kemahiran saya sendiri.

Jangan lupa untuk Follow saya di YouTube, Facebook, Instagram dan Twitter. Saya juga akan follow anda.

Leave a Comment

Scroll to Top