Brown Sugar Bubble Tea Ball Tak Halal

Bubble Tea Ball Tak Halal | Untuk makan makanan dalam paket sekarang ni sangat meragukan kita semua. Halal tak halal semua main bedal je. Tapi yang hairan tak ada pihak berkuasa yang pantau ke makanan yang di import ni halal ke tak?

Baru-baru ni ada orang share dalam group whatsapp bahawa Brown Sugar Bubble Tea Ball ni tak halal.

Nasib la siapa dah makan benda ni

bubble tea

Aku harap lain kali, kalau kita nak beli apa-apa pun sekurang-kurangnya biarlah ada tanda halal walaupun halal luar negara sekalipun. Kalau ada halal jakim lagi ok.

Tapi yang orang share atas ni aku tak pastilah samaada orang ni dari Singapura atau dari Malaysia.

Lagi satu aku tengok.

Boba sekarang ni jadi kegilaan. Aku pun tak nafikan aku suka juga dengan Boba ni. Sebab bila kunyah tu rasa dia “nikmat”. Tapi boba yang aku suka tu homemade. Bukan boba datang dari kilang.

Jadi, kalau nak beli boba yang hasil dari kilang tu, hati-hatilah ye.

Boring ke tu? Jom kita sembang-sembang di Forum BlogFaiz. Banyak benda boleh borak. Ilmu pun dapat! Yang penting korang happy!

Penafian: Mungkin ada segelintir gambar, artikel ataupun video yang ada di blog ini adalah bukan hak kepunyaan sendiri. Namun, saya akan berikan kredit kepada yang berhak. Jika masih timbul masalah mengenai perkara ini, anda boleh menghubungi saya disini. Semua artikel yang diterbitkan di sini adalah berdasarkan pengalaman dan juga kemahiran saya sendiri.

Jangan lupa untuk Follow saya di YouTube, Facebook, Instagram dan Twitter. Saya juga akan follow anda.

Leave a Comment

Scroll to Top