Giveaway Akhir Tahun Hasrul Hassan | Hi gais. Inilah kali pertama aku join giveaway dalam blog ni. Memang rugi la kalau sesiapa tak join giveaway yang di anjurkan oleh blogger tempatan kita sendiri, terutama yang dah lama dalam industri blogger ni. Jadi aku ambil kesempatan ini untuk join la giveaway yang dianjurkan oleh sifu blogger kita iaitu bro HasrulHassan.

Fuh…

Bila dilihat pada ganjaran, agak lumayan juga la iaitu RM100 x 1, RM50 x 2 serta template blogger premium bernilai RM50. Siapa nak bagi free-free kan benda ni kan?

Tapi aku tak lihat sangat pada ganjaran. Yang aku lihat bila kita join contest ni kita dapat bernetworking. Itulah yang sebenarnya untuk jangka masa panjang jika kita nak berjaya dengan blog ni.

Ok. Cukup-cukup.

Panjang berjela pula mukadimah aku.

giveaway akhir tahun

Giveaway Akhir Tahun Hasrul Hassan

Ok aku nak cerita dulu macam mana aku boleh kenal dengan bro Hasrul Hassan ni.

Sebenarnya aku kenal beliau kalau tak silap masa tu pada tahun 2012 lagi di mana aku baru mula nak berjinak-jinak dengan blog ni. Platform yang terawal sekali aku gunakan untuk berblogging adalah menggunakan blogspot.

Yela.

Bila aku guna blogspot, aku pun cuba la cari tips-tips blogger ni di internet dan pada masa tulah aku menemui blog Hasrul Hassan ni. Maaf aku cari pasal apa pun dah lupa masa tu.

So, aku kenal bro Hasrul hassan ni sampailah sekarang dan aku pernah join beberapa contest yang beliau anjurkan dulu.

Secara jujurnya, sejak aku kenal dengan cara penulisan di blog Hasrul Hassan ni, aku just jadi silent reader saja di blog beliau. Aku suka baca gaya penulisannya, tips-tips perkongsian yang menarik dan sebagainya. So dari situ, aku cuba belajar bagaimana cara untuk menjadi seorang blogger yang berjaya.

Secara personal, aku nak ucap terima kasih banyak-banyak kepada bro Hasrul Hassan kerana aku anggap dialah sifu online pertama yang mengajar aku erti SEO ni. Serius, masa mula-mula aku berblogging dulu, aku tak tahu langsung pasal SEO ni. Tapi disebabkan blog HasrulHassan ni, sampai sekarang aku sudah faham makna dan kosep SEO ni.

Kalau nak ikutkan analisis pengunjung setiap bulan di blog Hasrul Hassan ni, aku anggap memang dialah yang terbaik sesiapa yang ingin belajar tentang SEO ni.

Dan.

Dan yang paling aku respek tentang bro Hasrul Hassan ni, sanggup dia berhenti kerja dia kat USM (kalau tak silap) semata-mata nak jadi blogger sepenuh masa ni.

Aku pun nak woi jadi blogger sepenuh masa ni. Huhu…

Last but not least. Ececece… Speaking la pula.

Bagi aku blog Hasrul Hassan ni sesuai untuk dijadikan panduan tak kira samaada kategori blog, bisnes dan sebagainya sebab tips-tips, tutorial-tutorial yang dikongsikan olehnya sangat bermanfaat dan memberi input yang sangat berguna kepada kita semua.

Sebelum aku akhiri, mari support dan follow channel YouTube aku sebab di sana aku banyak berkongsikan tips dan tutorial juga kepada korang semua. Jom follow channel Blog Faiz.

Penafian: Mungkin ada segelintir gambar, artikel ataupun video yang ada di blog ini adalah bukan hak kepunyaan sendiri. Namun, saya akan berikan kredit kepada yang berhak. Jika masih timbul masalah mengenai perkara ini, anda boleh menghubungi saya disini. Semua artikel yang diterbitkan di sini adalah berdasarkan pengalaman dan juga kemahiran saya sendiri.

Jangan lupa untuk Follow saya di YouTube, Facebook, Instagram dan Twitter. Saya juga akan follow anda.